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onlineshop für performance parts http://mx3forum.de/viewtopic.php?f=5&t=6758 |
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Autor: | Icarus [ 27.10.2007 10:19 ] |
Betreff des Beitrags: | onlineshop für performance parts |
guckt mal leutz was mir geschickt wurde: http://www.importperformanceparts.net/ gibt allerhand schicke spielerein fürn mx3, zb nen vorderachsdifferenzial für v6/16v turbos + zubehör uvm. ich glaub zumindest das differenzial würde ich mal ausprobiern. |
Autor: | ...stitch... [ 27.10.2007 11:38 ] |
Betreff des Beitrags: | |
niice.... ok.. und welcher motor is der B6ZE? etwa der FL 16V oder was? B6ZE (MX3 '94-95 DOHC) B6 (Miata '90-93 DOHC) (MX3/323 '92-94 SOHC) Complete Gasket Set Cometic Head Gasket ROSS/Wiseco Forged Pistons (78, 78.5, 79mm bore) and (8.5-1, 9.5-1, 10.5-1 comp ratio) ROSS Performance Rings Performance Wrist Pins TOGA HP Main Bearings TOGA HP Rod Bearings Thrust Washers Timing Belt Expansion Plugs edit: ok habs grad bei anderen kits gelesen... B6ZE is der 16V FL... geil.. vll. lohnt sichs ja mal da was zu bestellen wenn die chefs mal durchgecheckt haben ob eines von den kits sinn macht... greez |
Autor: | Onkel Chris [ 27.10.2007 11:41 ] |
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Der B6ZE wurde Nie verbaut im MX ![]() |
Autor: | ...stitch... [ 27.10.2007 11:46 ] |
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hmm... laut denen schon.. was issn das dann fürn motor? dachte bisher auch immer dass der b6 im 16V hockt... wenn man der liste glaubt is B6 Sohc und B6ZE dohc... bei den turbokits wird man ürigens ganz schön wuschig... ![]() |
Autor: | VanDon [ 27.10.2007 11:53 ] |
Betreff des Beitrags: | |
B6ZE(RS) 1.6 L (1597 cc) B6ZE(RS) - (78x83.6 mm) - Developed for the Mazda Miata (1989-93). The engine uses a DOHC 16-valve alloy head with a lightened crankshaft and flywheel to allow a 7200 rpm redline. An aluminum sump with cooling fins is an unusual feature of this engine. The Japanese version of the engine had a 9.4:1 compression ratio and produced 120 hp (90 kW) and 100 ft·lbf (136 N·m). B6-2E 1.6 L (1597 cc) B6-2E - (78x83.6 mm), also known as B6-ME - This was a variant of the B6-E with a 16-valve cylinder head. It is found in the 1992-1994 California-spec Mazda 323 and 1992-1996 Mazda MX-3. The B6-ME produced 88 hp (66 kW) and 96 ft·lbf (130 N·m). B6D 1.6 L (1597 cc) B6D - (78x83.6 mm) - The same strengthened and fuel-injected 16-valve DOHC B6 but with higher compression, no turbo, and the first Mazda engine to feature VICS (Variable Inertia Charge System). Most commonly found in the 1985-1988 Japanese market Familias, Etudes and Lasers, this engine was updated in 1989 with revised compression, heads and intake system (in a similar vein to the B5 DOHC) for the 1989-1991 Familia and Laser, then further refined for the 1991-1994 Mercury Capri and 1994-1996 2nd Generation Mazda MX-3 RS. The third generation B6D features an alloy cam cover, a VLIM (VICS) intake, had a 9:1 compression ratio and produced 107 hp (79kW). |
Autor: | ...stitch... [ 27.10.2007 11:57 ] |
Betreff des Beitrags: | |
tja und wieder bin ich ein kleines stück schlauer geworden ![]() ![]() danke! schade... ![]() nu gut ohne basteln geht eh nix.. sonst wüssten wir das glaube schon. |
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